Hij leeft nog

KnipselHornbach is op zich een vrij normale bouwmarkt. Maar waar Praxis en Karwei zich afficheren met kortingen op rolgordijnen en keukentrappen, pakt Hornbach de communicatie heel anders aan. Hornbach kiest voor Het Gevoel. Duitsers hebben nu eenmaal altijd iets romantisch over zich. Déze Duitser (want dat is hij, de commercial is gemaakt door het Duitse hoofdkantoor) gaat érg op in zijn zaterdagse doe-het-zelf-klus. Hij wil een vijver (of is het een zwembad?) in de tuin. Maar verdikkeme, die laatste wortel. Om gek van te worden. Uiteraard laat hij zich niet door zo’n taai takje uit het veld slaan. Die vijver moet er komen. Wir schaffen das. De operatie stijgt hem naar het hoofd. Het voelt alsof hij zich naakt in een halsbrekende, duizelingwekkende afdaling stort. Hij geniet van de pijn op de scherpe stenen, lacht om de splinters in het wrakhout, schrikt slechts van een spijker in zijn vette billen. Met een orgiastische kreet rukt hij de wortel uit de grond. Hij leeft nog. Zo wordt een doordeweekse zaterdagmiddag nog een heel avontuur. De vraag is of veel klussende huisvaders zich met deze Wagneriaanse oermens kunnen en willen identificeren. Misschien zijn ze toch vooral benieuwd of ze bij Hornbach dezelfde korting op zo’n pikhouweel krijgen als bij Gamma.

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>