• Reclame
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Tekstredactie
  • Interviews
  • Onderwijs
  • CD-recensies

René Leverink Tekst

  • Home
  • Over René Leverink Tekst
  • OCW / blog
  • Taal & Communicatie / blog
  • Assortiment
  • Contact
Je bent hier: Home / Taal & communicatie / LIDL zoekt het hogerop

LIDL zoekt het hogerop

26 februari 2016 Reageer

Knipsel2LIDL was altijd een soort voedselbank waar je wél moest betalen. Maar stiekem kwam de wat meer gegoede burger er toch ook steeds vaker. De ‘brie’ van LIDL bijvoorbeeld heeft het zelfs tot in de hoogste kringen van de samenleving geschopt. Intussen zien de winkels er niet meer uit alsof de schappenvullers vergeten zijn de schappen te vullen en is er zelfs een aantrekkelijk assortiment dagvers, zowel in groente als in zuivel. Natuurlijk wordt er nog altijd met lage prijzen geschermd. In dat opzicht was de serie tv-reclames overdownload
product- en prijsvergelijking niet echt verheffend. Recentelijk echter is LIDL een nieuwe weg ingeslagen, met twee heel aardige commercials, toevallig beide met kinderen in de hoofdrol. Altijd al een waagstuk natuurlijk, want hoe regisseer je zoiets? Let bij de stamppotreclame vooral na 15 seconden op de zorgelijke frons en de vertwijfelde mondbeweging van het vriendinnetje van het stamppotmeisje. Ronduit geniaal. Kijk nog even hier voor het niet ongrappige commentaar van Get Rekt.

Deel dit bericht:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Taal & communicatie, Uitgelicht Tags: LIDL, reclame

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een antwoord Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente blogberichten

  • Roodgloeiende klinknagels in een tinnen handschoen 4 mei 2021
  • Berlijn op de computer 1 mei 2021
  • Véél hoger dan de leeuwerik 19 april 2021
  • Net tot de menselijke soort toegelaten 15 april 2021
  • Joviale SS’er 9 april 2021

Ontvang blogberichten per mail

door Aftrap Communicatie