LIDL was altijd een soort voedselbank waar je wél moest betalen. Maar stiekem kwam de wat meer gegoede burger er toch ook steeds vaker. De ‘brie’ van LIDL bijvoorbeeld heeft het zelfs tot in de hoogste kringen van de samenleving geschopt. Intussen zien de winkels er niet meer uit alsof de schappenvullers vergeten zijn de schappen te vullen en is er zelfs een aantrekkelijk assortiment dagvers, zowel in groente als in zuivel. Natuurlijk wordt er nog altijd met lage prijzen geschermd. In dat opzicht was de serie tv-reclames over
product- en prijsvergelijking niet echt verheffend. Recentelijk echter is LIDL een nieuwe weg ingeslagen, met twee heel aardige commercials, toevallig beide met kinderen in de hoofdrol. Altijd al een waagstuk natuurlijk, want hoe regisseer je zoiets? Let bij de stamppotreclame vooral na 15 seconden op de zorgelijke frons en de vertwijfelde mondbeweging van het vriendinnetje van het stamppotmeisje. Ronduit geniaal. Kijk nog even hier voor het niet ongrappige commentaar van Get Rekt.
Geef een antwoord