• Reclame
  • Bedrijfsjournalistiek
  • Tekstredactie
  • Interviews
  • Onderwijs
  • CD-recensies

René Leverink Tekst

  • Home
  • Over René Leverink Tekst
  • OCW / blog
  • Taal & Communicatie / blog
  • Assortiment
  • Contact
Je bent hier: Home / Taal & communicatie / Geen voorsprong op de tijd!

Geen voorsprong op de tijd!

4 september 2015 Reageer

Alle pc’s, laptops, smartphones, smartwatches, tablets en zelfrijdende auto’s in de wereld zien er sinds gisteren anders uit. Het nieuwe logo van Google is schreefloos (de liggende balkjes ontbreken) en strakker. De vrolijke kleuren zijn hetzelfde gebleven, opdat we niet vergeten dat Google ons leven onherstelbaar heeft opgevrolijkt (behalve natuurlijk als je Gmail opent, en voortdurend allerlei veiligheids- en controle-informatie moet aanleveren) (en als je zo onvoorzichtig bent geweest ooit meer dan één Google-account te openen) (en als je ooit zo naïef was Google+ te nemen…). Uiteraard vallen alle designprofessionals over het nieuwe logo. ‘Merkdeskundige’ Felix Janssens vindt dat Google ‘hebben (sic!) verzuimd een voorsprong op de tijd te nemen, een inspirerende belofte te bieden’. Precies! Zo dachten wij er ook over. Paul van der Laan, letterontwerper voor Audi en VPRO, ziet ‘vooral beginnersfouten’. ‘De letters zijn allemaal even dik,’ briest Paul, ‘waardoor de kapitale ‘G’ dunner lijkt dan de onderkastletters.’ Heel goed, Paul. Ze hebben bij Google ongetwijfeld een of andere stagiair uit de buurt in de arm genomen, scheelde weer in de kosten. Wat een prutsers, daar in Seattle. Hadden ze Paul maar ingehuurd! Maar waarom nu eigenlijk dat nieuwe logo? Google zelf: ‘Once upon a time, Google was one destination that you reached from one device: a desktop PC. These days, people interact with Google products across many different platforms, apps and devices—sometimes all in a single day. You expect Google to help you whenever and wherever you need it, whether it’s on your mobile phone, TV, watch, the dashboard in your car, and yes, even a desktop! Today we’re introducing a new logo and identity family that reflects this reality and shows you when the Google magic is working for you, even on the tiniest screens. As you’ll see, we’ve taken the Google logo and branding, which were originally built for a single desktop browser page, and updated them for a world of seamless computing across an endless number of devices and different kinds of inputs (such as tap, type and talk). It’s all about looking better on increasingly smaller devices.’

Deel dit bericht:

  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)

Categorie: Taal & communicatie, Uitgelicht Tags: Google logo

Ontvang nieuwe blogberichten per e-mail

Vul je e-mailadres in om e-mailmeldingen te ontvangen van nieuwe blogberichten.

Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente blogberichten

  • Véél hoger dan de leeuwerik 19 april 2021
  • Net tot de menselijke soort toegelaten 15 april 2021
  • Joviale SS’er 9 april 2021
  • ‘Te gek slecht’ 6 april 2021
  • Sperwers en roodborstjes 30 maart 2021

Ontvang blogberichten per mail

door Aftrap Communicatie